Sidor

söndag 7 september 2008

Surströmmingspremiär och förkyld

Host och snörvel. Surströmmingspremiär med snuva. Kanske att föredra?

Min "tillfälliga förkylning" blev värre under lördagen, och när vi testade surströmming hade jag inte så mycket smak och lukt att jag egentligen kände så mycket. Det kan också berott på att surströmmingarna i den första burken, som var den enda jag smakade ur, inte hade lika utpräglad smak som de i den andra burken.

Det var trevligt, men som min storebror uttryckte sig, "lite meningslöst". Så någon favorit för min del blev det inte.

Mormor och morfar tyckte i alla fall om det. Det var första gången för deras del också, och mormor åt tre och en halv strömming, och jag tror att J-O och morfar åt lika många - fem stycken. Vem som skulle sova var blev ett återkommande skämt.

Idag har jag mått ändå sämre, varit riktigt snörvlig och trött med huvudvärk. Jag har sluppit feber, men jag har gått på Ipren hela dagen. Jag har ändå orkat med att korrekturläsa mitt examensarbete med hjälp av Emelies kommentarer, och nu ska det bara rättas till. Sedan ska det skickas till handledaren, och därefter ska de allra sista detaljerna på plats. Sen är det färdigt!

Emelie åkte hem idag också, till Växjö. Tråkigt. Särskilt nu när jag är sjuk och vill ha någon som tycker synd om mig, även om Emelie inte alltid är så bra på det :) Men vi klarar oss ändå, på var sitt håll. Jag hoppas att vi syns snart igen.

Dags för lite kvällsmat, tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var inte första gången för morfar. Han hade ätit surströmming innan.

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)